La Via del Tè
Italiaanse thee - de historie
Het bedrijf werd opgericht in 1961 door de ondernemende geest van Alfredo Carrai. Alfredo was zo gefascineerd door de wereld van thee dat hij, ondanks zijn jonge leeftijd, besloot om de uitdaging aan te gaan om in Italië de consumptie en cultuur van een drankje te introduceren dat in die tijd vrijwel onbekend was. De wens om zijn kennis van de op één na meest gedronken drank ter wereld te vergroten, bracht hem ertoe talloze reizen te maken op zoek naar de zeldzaamste theesoorten en de beste oogsten, zonder ooit het besef te verliezen dat er altijd nog een thee wacht om ontdekt te worden en te appreciëren. Alfredo's eerste reizen naar China lezen als een ontmoedigend avonturenverhaal, bezaaid met duizend moeilijkheden, op zoek naar witte thee of de kostbare thee van Yunnan, de eerste lastige onderhandelingen met de plantages van Darjeeling, de emotie bij het proeven van de eerste Gyokuro ... en dan is er de voldoening om de echte wereld van thee open te stellen voor de Italianen, gewend aan de sporadische consumptie van zwarte thee in zakken. Van de eerste verpakkingen van het SNAKE-label (later gewijzigd in SNAK) tot de invoer van thee in de verpakking van het land van oorsprong,
|
tot en met de creatie in de jaren 80 van het merk La Via del Tè als een eerbetoon aan de Japanse traditie van de Cha-no-yu, die zijn basis heeft in de Chado, dat is "La via del tè".
|
La Via del Tè
Italiaanse thee - motto
Wij geloven dat thee een dagelijks plezier is en een ritueel wordt: iedere kom is een nieuwe ervaring. Het delen met jou maakt ons gelukkig.
La Via del Tè
Italiaanse thee - het heden
Na meer dan vijftig jaar wordt het familiebedrijf - waarin elk van de kinderen een sector begeleidt - nog steeds geïnspireerd door dezelfde passie van het begin, en alle stappen, van het vinden van de beste theegewassen tot het mengen en verpakken, worden uitgevoerd met uiterste zorg, kijkend naar zowel innovatie als de Florentijnse ambachtelijke traditie. De productencollectie van La Via del Tè is afgestemd op de behoeften van de detailhandel en de horeca en is beschikbaar in topklasse hotels en resorts, gastronomische winkels, restaurants en warenhuizen, zowel in Italië als in het buitenland, een verdere erkenning van de kwaliteit van Italiaans eten.
|