Italianavera
Tomatenproducten en keramiek
Diana
Er zijn momenten in het leven waarop je beseft dat er iets in jou is veranderd. Dat de tijde rijp is om dromen, passies na te jagen. Diana's passie voor tomaten ontstond in haar thuisland. In San Marzano sul Sarno is niet alleen het eerste familiebedrijf gevestigd, daar liggen ook haar roots. Daar verdiepte ze zich in haar gedachten als kind, in haar verlangens als vrouw en droomde ervan een dag iets te creëren dat over haar zou doen spreken. Omdat dat rode goud dat ze in haar handen had, zo geurig en intens, de ware liefde voor goede dingen was. Haar zomers zijn dan altijd een grote gisting geweest vanwege de oogst op de Vertical Divider
|
velden. Het belangrijkste werk dat vrouwen destijds deden, was het kiezen van de beste rijpe vruchten. Diana keek in het geheim naar deze vrouwen, zag hoe ze bezig waren. Van hen heeft ze alles geleerd wat er te weten valt over deze magische wereld, geheel vrouwelijk, en aan hen heeft ze een deel van haar successen te danken.
Italianavera is meer dan een merk. Het is passie, vrouwelijkheid. Het is het verhaal van een vrouw die het geluk had geboren te worden tussen de uitgestrekte tomatenvelden van San Marzano, op één van de mooiste plekken ter wereld: Italië. |
2013 - het idee
Op een middag in februari was Diana in de keuken bij tante Laura, een ervaren kok, en terwijl ze aan het praten waren, begonnen familierecepten te koken die haar tante had geleerd door naar oma te kijken. Ze doseerden de ingrediënten, schreven de recepten en vulden enkele potten door ze au-bain-marie te pasteuriseren met een pan en een theedoek. Na een maand had ze honger en maakte ze één van de potten open om een beetje pasta op smaak te brengen. Het resultaat was uitstekend. Geurige saus, authentiek en perfect afgestemd op de recepten die ze als kind at. Ze dacht: stel je voor dat het over de hele wereld mogelijk zou zijn om een pot te openen en zoiets lekkers te eten! Vertical Divider
|
2014 - de eerste stappen
Vanaf dat moment bleef de geur van verse basilicum in haar gedachten achter, evenals de aubergines die haar tante op dat moment aan het snijden en bakken was… Ze kon het niet vergeten! Ze dacht aan mijn zomers als kind dat tomaten verzamelde en conserven maakte in glazen flessen. En dan weer aan het bedrijf van haar vader en die tomatengeur waardoor ze altijd zin had in pasta en pizza… Diana vond dat het tijd was om iets te creëren dat de authenticiteit, vrouwelijkheid en het Italië-gevoel ervan uitdrukte: ITALIANAVERA |
2015 - de eerste beurzen en de eerste prijzen
ITALIANAVERA begint bekend te worden via de eerste internationale beurzen. Buitenlandse klanten zijn dol op de tomatenproducten, die perfect aansluiten bij de smaak van een echt Italiaans huis. De saus Mamma Mia arriveert in de VS en wordt tijdens de prijsuitreiking van de Sofi Awards beloond als een van de drie beste sauzen die in 2015 op de Amerikaanse markt zijn gepresenteerd. Ze raakt steeds vastbeslotener om haar lijn opnieuw te ontwerpen en uit te breiden naar andere recepten van de Italiaanse traditie... 2017 - Veropop Het is het jaar waarin ze de verbinding tussen haar grootste passies, tomaten en design kan versterken. De tomaten POP, de VEROPOP-collectie is geboren. Uniek, geselecteerd en strikt POP, het is de nieuwe lijn voor wie stijl en kwaliteit combineert. Een iconische lijn die voorbestemd is om een inspirerende muze te worden voor grote chef-koks en artiesten. Vertical Divider
|
Merk
Italianavera is tomaat en nog iets meer: het is passie en vrouwelijkheid, het is aandacht en zorg voor elk detail, het is een genot om te proberen, te proeven en te presenteren. |